Packa varorna själv så att de inte går sönder

När du handlar i möbelbutiker bör du tänka på hur varorna förpackas och transporteras. En väninna till mig handlade på butiken Mio i Bromma och fick lampan så dåligt förpackad att den gick sönder. Den var trasig redan i bilen utanför på parkeringen.

Visst är trevligt med service, men om personalen packar det fel och med för lite skydd runt ömtåliga delar blir det bara värre. Bättre i så fall att inte lita på deras yrkeskompetens eller be om mer skyddspapper. Det här gången vägrade personalen dessutom ta på sig skulden. Gick till chefen och sin kollega för att skylla i från sig och ge skulden till min väninna i princip mitt framöver henne.

Normalt ska detta inte vara något problem och trasiga varor ska man få ersättning för, men i detta fall när det trots att det var butikspersonalens fel blev det ingen ersättning. Chefen för butiken sa nej.

Ett tips för oss konsumenter är därför att kolla extra noga hur det förpackas. Särskilt om du handlar på Mio i Bromma. Min väninna tyckte i alla fall att de var otrevliga och oprofessionella.

Är det här ett undantag eller finns det fler som har liknande erfarenheter?

Mio-butiken i Bromma.
OBS! Bilden är satir och visar inte exakt hur Mio-butiken i Bromma förpackar varor eller levererar dem.

7 reaktioner till “Packa varorna själv så att de inte går sönder”

  1. Jag vet precis hur din vännina känner sig. För ett tag sedan beställde vi ett vit matbord med 8 stolar och betalade allt direkt. Efter 2 månader fick vi leverans efter överenskommelse. När vi tog bort emballaget märkte vi att vissa stolar har missfärgningar på de målade ytorna eller benen. Vi gick tillbaka och påtalade om detta, först ville de inte känna till det men till sist sa chefen de tar in och fixar dem. Efter tre månader fick vi besked att de är klara för hämtning. Till min stora förvåning fick jag tillbaka dem precis som de var. Chefen förklarade att det är själva trädet som är gulaktig och att de har gjort allt de kunde göra men blev inte bättre.
    Så sa också doktorn till oss när farmor dog av ett hjärtattack på sjukhuset hon var inlagd på!

  2. Tack för tipset. Jag ska härmed se till att alltid undvika all kontakt med Mio Möbler, speciellt i Bromma. Uppenbarligen så är företagets personal både korrupt, otrevlig och helt inkompetent.
    Mvh investera-pengar.blogspot.com

  3. Tack för konsumentupplysningen. Det är konstigt att konsumentföretag likt Mio inte fattar att med dagens sociala medier
    sprids sådana här negativa omdömen stort. Det kan i slutändan kosta mer än att ersätta kunden.

  4. Tråkigt att outa ett helt företag på grund av obekräftade andrahands uppgifter. Det kan ju faktiskt vara så att din väninna överdriver eller har fel över hur situationen var. Känns helt onödigt att nämna specifika affärer när det inte är helt klartlagt över vad som hände.

    1. Att det bara är ett enskilt fall utgår jag från att alla läsare förstår. Jag tänker inte hålla hemligt vilken butik det är, bland annat för att jag vill veta om andra har samma erfarenheter. Därav min fråga i slutet av inlägget.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

(Spamcheck Enabled)