Bring it on, Bring

Vi köpte i somras en ny stor madrass till huset från Ikea och av uppenbara skäl med hemleverans. Ikea använder tydligen Bring som transportör och de kom hem till oss med madrassen, men klarade inte av att bära den uppför trappan. Vad gör man då?

Madrassen på 1,6*2 meter hade lite emballage längs kanterna, vanlig papp och plast. Vi menade att det går att få upp madrassen om man tar bort det med Bring vägrade.
– Vi rör inget utan emballage för då gäller inte garantin längre.
På den punkten var de helt oresonliga. Även om vi menade att vi tar hela risken.

Å ena sidan kan jag förstå Bring, för det gör det enkelt för dem och aldrig något snack om skador och garantier. Och de behövde inte anstränga sig med att böja madrassen med emballaget på.

Å andra sidan sätter det oss som kunder i en svår sits. Var ska vi sova och hur får vi upp madrassen? Jag funderade på att anlita bärare via TippTapp-appen, som kan komma snabbt.

Det slutade med att vi gjorde jobbet som Bring inte klarade av. Vi tog av emballaget och jag fick använda mina marklyftsmuskler för att lyfta den trappsteg för trappsteg. Till min hjälp hade jag min syster och min pappa, som är över 80 år. De knuffade på nedtill så madrassen böjde sig när trappen svängde medan jag lyfte och drog upptill. Vi klarade av det utan stora svårigheter.

Innan det hade vi ringt till Brings kundtjänst för att ta reda på vad som gällde. Efter 80 minuter i kö kom vi fram och fick beskedet att det var Ikea vi skulle kolla med. I brist på tid och tålamod bar vi som sagt upp madrassen själva.

Bring bar efter påminnelse i alla fall bort den gamla sängen, för det hade vi också betalat för. En av två tjänster utförda, alltid något.

Kort därefter fick jag SMS från Bring om min upplevelse hos dem. När jag fick en stund över tänkte jag ge ett välförtjänt betyg. Jag hann tydligen inte:

Vi köpte en ny stor madrass till huset från Ikea och av uppenbara skäl med hemleverans. Bring kom med madrassen, men klarade inte av att bära den uppför trappan. Vad gör man då?
Screenshot

Vilken är din värsta upplevelse när det gäller hemleveranser?

2 reaktioner till “Bring it on, Bring”

  1. För sent betyg eller för lågt.
    ”Tack för att du försökte svara, men vi tar inte emot betyg under 8.”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

(Spamcheck Enabled)