Vi köpte i somras en ny stor madrass till huset från Ikea och av uppenbara skäl med hemleverans. Ikea använder tydligen Bring som transportör och de kom hem till oss med madrassen, men klarade inte av att bära den uppför trappan. Vad gör man då?
Madrassen på 1,6*2 meter hade lite emballage längs kanterna, vanlig papp och plast. Vi menade att det går att få upp madrassen om man tar bort det med Bring vägrade.
– Vi rör inget utan emballage för då gäller inte garantin längre.
På den punkten var de helt oresonliga. Även om vi menade att vi tar hela risken.
Å ena sidan kan jag förstå Bring, för det gör det enkelt för dem och aldrig något snack om skador och garantier. Och de behövde inte anstränga sig med att böja madrassen med emballaget på.
Å andra sidan sätter det oss som kunder i en svår sits. Var ska vi sova och hur får vi upp madrassen? Jag funderade på att anlita bärare via TippTapp-appen, som kan komma snabbt.
Det slutade med att vi gjorde jobbet som Bring inte klarade av. Vi tog av emballaget och jag fick använda mina marklyftsmuskler för att lyfta den trappsteg för trappsteg. Till min hjälp hade jag min syster och min pappa, som är över 80 år. De knuffade på nedtill så madrassen böjde sig när trappen svängde medan jag lyfte och drog upptill. Vi klarade av det utan stora svårigheter.
Innan det hade vi ringt till Brings kundtjänst för att ta reda på vad som gällde. Efter 80 minuter i kö kom vi fram och fick beskedet att det var Ikea vi skulle kolla med. I brist på tid och tålamod bar vi som sagt upp madrassen själva.
Bring bar efter påminnelse i alla fall bort den gamla sängen, för det hade vi också betalat för. En av två tjänster utförda, alltid något.
Kort därefter fick jag SMS från Bring om min upplevelse hos dem. När jag fick en stund över tänkte jag ge ett välförtjänt betyg. Jag hann tydligen inte:
Vilken är din värsta upplevelse när det gäller hemleveranser?
För sent betyg eller för lågt.
”Tack för att du försökte svara, men vi tar inte emot betyg under 8.”
Ha! Så kan det också vara.
Vad händer med bioteknikstjärnor ”fonden”? Har inte sett nått om den på typ två år.
Jag lade ner den. Tidsbrist gör att jag prioriterade bort den, då det inte riktigt var min typ av aktier ändå.
Någon borde skriva en bok med titeln ”Kundtjänst förnekar felet”. En gång hade de brutit upp mitt paket, obehörigt, för att de tror att de är poliser som ska leta efter något skumt som inte finns där. En annan gång förstörde de mitt golv och tog inte ansvar, för att jag påpekade felet för sent. det finns många skräckhistorier om kundtjänst
Det låter förskräckligt!
Bring hittar inte till mig. Min granne på våningen under hittar dom till. Vi har samma entre till trapphuset men nej, dom ” försöker ” men det slutar med att jag får hämta hos ett ombud. Två försök har dom haft, nu är det slut.
Det var det märkligaste. Att de inte hittar i ett och samma trapphus.