Hej Ikea, det borde inte vara så krångligt att kontakta er

Privatekonomi. Jag blev som sagt hänvisad till Ikeas kundtjänst efter att Bring gjort mig missnöjd med leveransen. Det var tyvärr mycket som var krångligt hos Ikea.

Jag tänkte bli medlem så jag fixade det på sajten med bank-id.
* Sen gick det inte att lägga in mitt mobilnummer utan att fylla i lösenord.
* Då jag inte hade lösenord tänkte jag skaffa ett, men för att byta lösenord behövde jag fylla i både mitt nya och det gamla som inte finns eller mig veterligen ens har skapats. Helt otroligt.
* Ikeas chattbot Billie kunde förstås inte hjälpa mig att reklamera leveransen.
* Chattboten erbjöd sig koppla in en medarbetare men ingen sådan fanns.
* Epostadress eller telefonnummer till kundsupport kunde jag inte hitta på ikea.se.
* Istället hänvisade sajten till närmaste varuhus och kundservice-avdelningen där.

Öppet brev till IKEA:
Ikea, det är 2024 nu. Att behöva åka till ett varuhus för att få prata med en människa känns som ett försök att få mig att passa på att handla när jag ändå är där. Jag vill ha pengar av er, inte tvärtom.

Ni levererade inte det jag betalade för leveransmässigt, på grund av att firman (Bring) som ni anlitade inte klarade av det.

Om ni åtminstone hade ett vanligt lätthittat kontaktformulär för oss betalande kunder.

Det är inte värt tiden och besväret att åka till er bara för att stå i kön till kundservicen, för att sedan eventuellt få lite plåster på såren.

Istället har jag ett bra förslag: Skärp er!

3 reaktioner till “Hej Ikea, det borde inte vara så krångligt att kontakta er”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

(Spamcheck Enabled)