Anställda varnar för BHG:s egna varumärke och det finns flera vakanser i ledningen. Bygghemma möter dessutom en riktigt tuff marknad nu, när sällanköpsvaror pressas av konsumenter som håller hårt i plånboken.
Det finns problem i bolaget. Enligt mina källor finns det BHG/Bygghemma-anställda som varnar kunder för bolagets varumärke Bathlife. Duschkabinerna levereras ofta utan vissa delar eller smådetaljer som behövs.
Det måste vara svårt att sälja när BHG dessutom enligt de själva inte har broschyrer och informationsmaterial som berättar om du får med alla väsentliga detaljer du som kund behöver för att koppla på vattnet till din nya duschanordning. Däremot ska andra varumärken ha det som krävs, så BHG:s kunder rekommenderas dessa istället.
Att både nettoomsättning och resultat per aktie har varit riktigt svagt för BHG Group det senaste året är därför kanske inte så konstigt. Det råder både lågkonjunktur, ökad konkurrens via e-handel och interna problem för BHG.
Exempelvis Bauhaus skyltar skyltar med sin installationstjänst. Det där med att skruva ihop vattenrör bakom en duschkabin låter ganska svårt, så har man ont om tid är det smidigt att ta den tjänsten istället för att själv slippa leta upp en VVS-firma.
Ledningsproblemen består i vakanser under sommaren 2023. Det var flera som slutat på IR/PR så vi fick svårt att få svar på min krönika i Privata Affärer om sämsta sektorn på tio år och BHG ByggHemma. Läsningen är bakom betalvägg, så du får prenumerera att komma åt den.
Aktien. Även om kursen kraschat tycker jag det är säkrast att hålla sig undan BHG-aktien. I alla fall som långsiktig investerare. Spekulation i vändning sker på egen risk, liksom allt annat du gör på börsen.
Någonting i din artikel får mig att tro att du är en missnöjd kund till BHG.
Nej, det är jag inte. Vi gick till Bauhaus istället för de var bättre totalt sett.