Om du måste välja (på längre sikt) aktie, blir det Axfood eller ICA?
Mitt svar: ICA är bästa matbutikskedjan, men Axfood har bättre satsning på nätet och den aktien känns mer köpvärd just nu. Vet inte varför aktierna gått lite olika.
Din åsikt om Nobina? Jag har köpt in mig på vårens nedgångar men ligger tyvärr ca -14%. Ska jag ligga kvar, sälja eller köpa mer? Jag trodde jag gjorde ett smart drag med köpen av Nobina, fin utdelning i mer defensivt bolag?
Mitt svar: Nobina klarar nog att ta sig ur svackan, men jag har svårt att bedöma exakt hur bra avtal de har för bussarna och kunderna. En svacka gör inget bolag direkt dåligt, men var på din vakt.
Finns det någon sektor/bransch som inte är väldigt högt värderad nu?
Mitt svar: Allt är högt värderat jämfört med kurser som rådde för några år sedan. I relativa termer går det att hitta enskilda bolag som fortfarande känns helt okej värderad, som Skanska till exempel.
På vilken kurs anser du Cellavision köpvärd?
Mitt svar: Svårt att säga, Cellavision är ett tillväxtbolag där vissa kvartal ibland är oväntat svaga bara för att sedan rada upp starka kvartal. Långt under hundralappen tyckte jag aktien var köpvärd tidigare, men jag undrar om aktien någonsin faller ned dit igen utan att det gått helt fel för bolaget.



